Khamis, Julai 9

Taman Asuhan untuk Suami

Ade ke taman asuhan untuk suami?Pelik jer bunyinye kan?Tapi jangan terkejut sebab di Hamburg, Jerman sebuah bar telah dijadikan sebagai sebuah tempat untuk 'parking' para suami. Dengan hanya membayar E$11.80, para isteri boleh meninggalkan suami mereka, seterusnya bolehla mereka pergi membeli belah tanpa perlu mendengar si suami mengeluh, merungut dan membebel. Dengan care ini, agaknyer 'win win situation' la..hehe...si isteri boleh ber'shoping' dengan aman lagi tenang dan si suami pula dapat bersantai, rehat-rehat dengan rakan-rakan yang senasib..isk isk..

Setiap suami yang dihantar ke situ akan diberi lencana (kene tagla kot..kan hilang, naye jer) dan makanan, dua gelas bir serta boleh menonton televisyen. Lebih menarik, dua orang jururawat ditugaskan untuk menjaga si suami nie (mude atau tua tidaklah dpt dipastikan, maybe tuala kot..kalau tak..takkannya si isteri tinggal suami mereka kat situ..hihihi..). 

Lebih menarik, minggu pertama semasa dibuka sudahpun mampu menarik minat 27 orang isteri untuk meninggalkan suami masing-masing di bar tersebut. Pukul 6 petang, barulah si isteri pulang membawa semuatan barang untuk dibawa pulang oleh suami mereka. Terfikirla jugak, siape yang untung sebenarnya? 

Kalaulah ade servis sebegini di Malaysia, apela agaknyer bentuk/servis di tempat asuhan untuk suami malang nie?? 

Ape pendapat anda? Jom kongsi bersama..

1 ulasan:

fieza berkata...

en hafiz..kurang setuju la..lau cm2 kan, baik suami tlg htr & amek jer..xyah bazir duit g duduk kt taman asuhan tu.. pe yang diasuh, xtau la.. setakat tgk tv..bak kate org..menghabihkan boraih aja..hihi..