Rabu, Oktober 21

Teknik SEO yang Mudah

Memang aku jeles! Blog bini aku yang dua satu nie Fiezaradzi memang makin meningkat naik. Kenape aku kate camtu? Sebab die bini aku ke? atau memang sebab aku saje-saje nak merepek menyemakkan blog aku dengan entah ape-ape entri? Tidak-tidak..sebenarnye inilah salah satu projek yang sedang dan bakal aku buat dalam masa yang terdekat ni.

Jom kite tengok dulu screenshot ini. Perhatikan ape yang saye bulatkan tu dan ape yang saye tulis dalam screenshot ni.


haa..akupun terkejut bile aku try jer taip keyword 'kau tak pernah jauh'..ni tajuk lagu nyanyian Nora. Perhatikan, jumlah pages ialah 6,010,000 dan blog Fiezaradzi ni berada pada kedudukan No. 3! Sungguh mengkagumkan! Kenape? Sebabnyer sepanjang pengetahuanku, bini aku memang takla berapa tahu teknik SEO mudah ni..jadi ape yang die buat sampaikan spider google boleh index blognyer pada kedudukan ini?

Aku rase hanya satu jer yang die memang maintain buat iaitu sentiasa update blog peribadinya ini. Dan aku memang cukup tahu yang pakcik google memang suke bangat pada awek blog yang sentiasa di update. Kesimpulannya, ini kirenya salah satu teknik yang boleh diaplikasi untuk menaikkan ranking blog kite dan semestinya banyak lagi teknik-teknik SEO yang superb. Ape yang penting ialah perlu rajin belajar.

4 ulasan:

fieza berkata...

daku pun tidak sangka.. no 3.. hahaha.. tq..tq.. bile nak no 1 nih.. ade2.. pasal bihun lada.. hahahaa..

zaihana berkata...

teknik seo tu ape..wahh makin glamer kak fieza skang..cayalhhh

azman berkata...

Salam, apis cm menarik je projek tu..nnt ajakla aku nie, aku pn dh start berminat dgn dunia blogging and wat duit through internet nie..jgn lupe k....kimsalam kt annur and k.fiza ek

denaihati berkata...

terima kasih singgah ke blog denaihati. aku pun baru nak belajar SEO ni.