Isnin, Oktober 19

Permata Buat Isteriku

Ya Allah..lamenye aku tak update blog nie. Dah jadik mcam blog berhantu plak. Akhirnya terbuka juga pintu hati nk update balik. Bukannye takde idea, tp mungkin kerana kesibukan dengan beberapa projek baru menyebabkan blog tersayang ni sedikit terabai. Projek ape? Adela..insyaAllah akan aku kongsikan juge nanti dan pasti salah satunya melibatkan peng'upgrade'dan blog percuma kepada blog berbayar. Tandanya memang aku serius dalam dunia blogging nie.

Balik pade tajuk post kali ni 'Permata Buat Isteri'. Alhamdulillah, aku bersyukur sangat pada Allah atas jodoh aku dengan si dia . Memang terus terang aku cakap yang aku jatuh cinta pandang pertama. Cinta yang tak diundang tiba. Ketentuan Ilahi takdir tersurat cinta kami. Isk, jiwangla plak..hehehe..

Sebenarnye entri kali ini khas untuk isteri tersayang Fiezaradzi, atas segala kasih sayang dan pengorbanan yang selama ini. Aku memang bersyukur sangat dikurniakan die sebagai teman hidup. Aku lebih terasa bersyukur bile kitorang pi jalan-jalan, shoping ke, makan-makan ke. Kenape? Haa..bukan nak memuji isteri sendiri, tapi aku kekadang tertengok ade jenis isteri yang kan main lagi mintak itu hini ngan si suami. Nampak beg, nak beg. Nampak kasut, nak kasut. Si suami plak nengok pada mukenye cam senyum sumbang ajer..hehe..tp isteri aku ni, bukan tak pernah mintak itu ini, tapi tak pernah mintak benda-benda yang die rase tak perlu pun. Maksudnyer pandai 'Mengukur baju di badan sendiri'..Aku suke dengan ungkapan ni:
Tak perlu mencari teman secantik BALQIS, Jika diri tak seindah SULAIMAN, Mengapa mengharap teman setampan YUSUF, Jika kasih tak setulus ZULAIKHA, Tak perlu diri menjadi seteguh IBRAHIM, Jika tak sekuat SARAH, Mengapa didamba teman hidup seistimewa KHADIJAH, Jika diri tak se sempurna RASULULLAH S.A.W....
Telah ku siapkan
Satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi
Sebagai isteri
Untuk kau penuhi dengan kemuliaan
Seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang
Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami
Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
Tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerna kau isteriku

Nyanyian: Kopratasa
Lirik: Puisi Abdul Aziz H.M

2 ulasan:

fieza berkata...

huhu..tersentuh hati kecik nih..terima kasih juga kerana memahami diri yang penuh kekurangan ni.. terima kasih sebab mjadi seorang suami & ayah yang baik..terima kasih suamiku...
memang tidak pandai ku mengucapkan kata2 di hadapanmu..namun, harap2nya dikau mengerti..betapa aku sayang padamu..(haha..jiwang kat sini plak..kantoi..)...

zaihana berkata...

hahahaha..klako la korang..sweettt..:) moga kekal bahagia..:)