Jumaat, Mei 8

Setiap Hari adalah Hari Ibu



Selamat Hari Ibu..
Inilah ungkapan yang biasa didendangkan tatkala bulan Mei menjengah tiba. Walau apapun ungkapan yang diluahkan oleh si anak kepada ibunya, ianya hanyalah untuk menggambarkan satu perasaan kasih dan sayang kepada insan yang telah banyak berkorban jiwa dan raga. Malahan nyawa semasa melahirkan kita. Sedar atau tidak, kita mungkin pernah menyakitkan hati ibu kita. Tapi dengan tenang, jiwa seorang ibu tidak pernah menyalahkan anaknya lantaran kasih sayangnya.Akan tetapi ingatlah pada sabda Rasullullah SAW:
"Redha Allah bergantung kepada redha kedua ibu bapa, dan murka Allah bergantung kepada murka kedua ibu bapa" Riwayat al-Hakim

Bersyukurlah kepada sesiapa sahaja yang masih berpeluang mencium tangan ibunya setiap kali keluar bekerja, paling tidak setiap kali menjelang Hari Raya. Akan tetapi bagi ibu yang telahpun dijemput kembali menghadap Ilahi, hanya susulan Doa mampu dihulurkan buat Ibu tercinta.

Ucapkan kalimah sayang kepadanya selagi Ibu masih mampu mendengarnya.
Ciumlah tangan dan pipinya selagi Ibu mampu menggenggam erat penuh senyuman.
Bertanya khabarlah selagi Ibu masih berdaya.
Hargailah Ibu selagi masih diberi kesempatan.

p.s:Selamat Hari Ibu kepada Ibu tersayang Tuan Normah and my mother in-law
Fatimah Ahmad..I Love You Mama..

2 ulasan:

fieza berkata...

syahdunya baca nih.. sebagai ibu saya faham perasaan ibu....hukhukhukk... mak & ma, selamat hari ibu..sayang kalian berdua..

fieza berkata...

mmg syahdula..ha, jgn luper dpatkan hadiah dari saya.. sila lawati blog sayer ye..