Sabtu, Januari 2

Alhamdulillah..Kenapa?


Alhamdulillah..
Banyak yang perlu kite syukurkan pada Pencipta Yang Maha Agung bila sahaja 2009 melabuhkan tirainya dua hari yang lepas. Tak perlu saya nukilkan begitu dan begini perihal pencapaian manis mahupun kelat adanya. Tapi bagi saya, cukup rasanya bila DIA masih sayangkan kita, bantuan oksigen tanpa subsidi terus dihulurkan tanda Rahmat untuk hamba-hambanya. Bersyukurlah..

Alhamdulillah..
Tahun Ma'al Hijrah mahupun Masihi sudah menjelma. Samada kita bersedia atau tidak, ia tetap datang dengan perkiraan Yang Maha Kuasa. Maka bermulalah kita memasang azam dan niat dengan harapan ianya tercapai jua walaupun azam tahun sebelumnya mungkin tidak sekelumitpun tak tersentuh. Siapa kisahkan? Azam dan niat mesti ada, nanti ada pula berkata kononnya tak 'up-to-date'. Tak kisah siapa kita, niat dan azam harus ditanam, disemat, dibaja dan dibelai. Kuatkan tekad, bulatkan semangat, teguhkan jati diri, cabaran mendatang harus direntasi, walau apa jua badai menanti. Kerna DIA sentiasa disisi memerhati.

Alhamdulillah..
Walau tahun bersilih ganti, peranan kita di sini tetap sejati. Mengabdi diri pada Ilahi. Jangan kita pula lalai lupa diri bila mengejar azam yang hanya bersifat duniawi. Ingatlah ada yang lebih besar menanti yang lebih abadi. Jangan pula 'Yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran'. Mudah-mudahan segala yang dihajati, insyaAllah tertunai suatu hari nanti.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahun baru 2010 tentu menjanjikan 1001 harapan untuk kita. Harapan saya agar kita semua dapat sama-sama capai apa yang dicita-citakan. Azam tahun ni nak meriahkan lagi dunia blog tanahair dengan posting yang berfaedah buat semua.

hafizmd berkata...

terima kasih bloginformasi.com sudi singgah..insyaAllah..mudah2 mudahan tercapai jua azam tuh jer..nnt singgah kt bloginformasi.com